Slovakkia 2015

johannaJohanna Käär M13 – Mulle pakuti võimalust teha oma kevadine praktika välismaal Slovakkias, Kosice linnas ,see oli suuruselt teine linn Slovakkias. Ma võtsin selle pakkumine vastu. Kirjutasime alla lepingule ja täitsime kõik vajalikud dokumendid. Me läksime Slovakkiasse 13 aprill. Lennuk Tallinnast läks meil kell 3.Järgmine lennuk läks meil Lätist Austriasse ja seal edasi Slovakkiasse. Lennujaamades ootamine oli tüütu ja väsitav. Kohale jõudsime õhtul umbes kell 22.30. Praktika kestis peaaegu kuu aega. Ma töötasin Westren Hotel Rocas. See oli nelja tärni hotell. Hotellis oli kolm korrust ja igal korrusel oli 20 tuba. Minu põhiline töö oli voodipesu vahetamine. Saime ka aknaid pesta ja päeva lõpus tegime tolmuimejaga tube ja koridore, vahel ka restorani. Mulle meeldis see ,et ma ei pidanud üksi seal olema, ma sain olla seal koos Kaisaga. Meil oli raske töölistega  suhelda ,kuna nad rääkisid slovakkia keeles. Hotellijuhatajaga saime rääkida inglise keeles. Mulle oli ka see suureks raskuseks. Aga õnneks sain hakkama. Tööl saime oma tööga hästi hakkama, probleeme ei tekkinud. Hotell kus me ööbisime ei olnud just eriti ilus. Vabal ajal käisime palju väljas jalutamas ja poodides. Nädalavahetustel külastasime kohalikke baare ja klubisid. Tagasi hakkasime minema hommikul kell 3.30.Takso viis meid lennujaama. Ja esimest lendu ei pidanud õnneks kaua ootama. Austrias aga pidi järgmist lendu ootama 3 ja pool tundi. Viimase lennu ootamine läks kõige kiiremini ,sest teadsime ,et kohe jõuame tagasi koju. Mulle väga meeldib ja ma soovitan ka teistel kindlasti välispraktikale minna, sest see on väga hea kogemus. Olen väga rahul ,et selle pakkumise vastu võtsin

WP_20150507_015Leonora Pahalina M13 – 13 aprill me läksime välja Haapsalust kell 11:30. Esimene lennuk Tallinast läks kell 15:05. Kokku meil oli kolm lennukit. Meie reis oli selline Tallinn-Riga-Viina-Kosice. Ma läksin esimest korda lennukiga ja oli väga huvitav, aga lõppuks väsitav. Hotelli me saabusime kell 00:30. Järgmisel päeval me käisime tutvustamas praktika kohtadega ja ja lutasime vanalinnas. Minu praktika koht oli restoran “Fusion”, mille asukoht on suures kaubanduskeskuses nimega Aupark. Mina töötasin iga päev kella 9-15 ja nädalavahetused olid vabad. Restoranis ma töötasin teenindajana. Iga päev ma tegin restorani ja baari ettevalmistused jm. Vabal ajal me jalutasime linnas, käisime mägedes ja bowlingus. Käisime poodides ja ostsime vajalikud ja huvitavad asjad.

Kosice linn mulle väga meeldis. Seal oli soe ja ilus. Ma läheks hea meelega tagasi! 🙂

siiri_lubasoSiiri Lubaso M-13 – Käisin välispraktikal Slovakkias, Košice’s. Ööbisime seal tagasihoidlikus hotell Akademias viiendal korrusel, kus aknast välja vaadates avanes ilus vaade mägedele. Isiklikult mulle ei meeldinud see, et seal hotellis polnud külmikut ega kohta kus süüa teha nii siis sõime me väljas või seda toitu mis töö juurest kaasa pandi. Esimestel päevadel tutvusime hotellidega kuhu praktikale asusime. Minu töökohaks sai Boutique Hotel Chrysso, töötasin seal kuu aega. See on nelja tärni hotell koos restoraniga. Esimesed päevad olid ärevust ja ootust täis, et äkki ma ei saa hakkama, aga tegelikult polnud seal üldse midagi hullu kõik olid sõbralikud ja toetavad. Hotellis koristasin tube ja väljas terrassi. Nädal aega olin ka teeninduse poole peal poleerisin söögiriistu, koristasin laudu ja viisin klientidele kohvi ette. Viimastel päevadel oli mul võimalus ka administraatori tööst aimu saada. Mulle näidati seal erinevaid programme, räägiti tööga seisnevatest ülesannetest ja näidati booking süsteeme ning seletati seal juures kuidas neid kasutada. Sealsed töötajad olid väga sõbralikud ja tundsid huvi ka Eesti kohta. Mulle meeldis see õhkkond väga töötegemine sujus hästi. Oma kolleegidega sain ka hästi läbi kuigi nad ei rääkinud inglise keelt, Põhiliselt näitasid kätega mulle mida ma tegema pidin või siis ütles seda mulle praktikajuhendaja enne päeva alustamist. Töötajatega suhtlesin enamasti inglise keeles, nemad üritasid mulle slovakkia keelt õpetada. Vabal ajal käisime me tüdrukutega poodides, nautisime ilusaid ilmu, külastasime parke ja  klubisid, tutvusime linnaga ning õhtuti istusime internetis ja rääkisime lähedastele oma tegemistest. Vahest tuli ka koduigatsus peale, aga see läks üle. Jäin väga rahule selle praktikaga ja kogesin midagi uut ja huvitavat peale koolipingis istumise. Kindlasti sain ka julgust juurde ja arendasin keeleoskust.

Kaisa_teeKaisa Tee M14 – Mulle pakuti koolis, et ma saaksin teha oma praktika ära Slovakkias ja siis hiljem ma ei peaks seda enam Eestis tegema. Võtsin selle pakkumise vastu. Me kirjutasime alla lepingutele ja täitsime ära kõik vajalikud dokumendid. Raha ja lennupiletite pärast ei pidanud muretsema, kuna raha sai Leonardo Da Vinci õpirändeprojektilt, mis seda praktikat korraldas. Meie lennuk läks päeval mingi aeg ja kohale jõudsime õhtul. Lennukisõidud ja lennujaamades ootamised olid väga tüütud, aga muidu polnud midagi hullu. Lennujaamast läksime edasi taksoga hotelli, mis sai seal oldud ajaks meie koduks. See hotell mulle üldse ei meeldinud. Väljast nägi see välja rohkem nagu haigla või mõni elumaja, aga mitte hotell. Ka toad ei olnud ilusad ega mugavad. Meie tuba asus viiendal korrusel ja ma jagasin tuba koos Johanna ja Siiriga. Wifi oli ainult all fuajees. Linn kus me oma praktikat tegema hakkasime oli Košice- Slovakkia suuruselt teine linn . Hotelli nimi, kuhu ma praktikale läksin oli Best Western Hotel Roca. Oma hotelle me läksime üle vaatama teisel päeval.  Meie hotell oli päris ilus, aga koristamine seal hotellis jättis soovida. See erines täiesti sellest, mida meie olime koolis õppinud, aga muidu töö mida ma pidin tegema käis minu erialaga kokku. Minu põhitööks oli voodiriiete vahetamine, voodite ära tegemine ja päeva lõpus pidin tolmuimejaga tegema puhtaks nii toad kui ka koridorid.  Vahepeal ei olnud tööd ja siis me pidime istuma kuskil toas, vaatama telekat ja ootama kuni mõni klient lahkub toast, et me saaksime siis selle toa korda teha. Meie tööpäevad kestsid tavaliselt 5 tundi, aga vahel saime ka varem ära. Vabal ajal käisime me palju poodides, põhilised poed oli hiinakad ja aupark. Käisime ka vanalinnas, mis oli väga ilus, paar korda käisime mägedes ning sealsed baarid ja klubid said ka üle vaadatud. Slovakkiasse võiks kunagi tagasi minna küll, aga mitte praktikale vaid lihtsalt reisile. Välispraktikal osalemine on väga hea kogemus ja soovitan ka teistel, kellele pakutakse osaleda välispraktikal see kindlasti vastu võtta.